یلدا بانووی مایلدا بانووی ما، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 13 روز سن داره

یلـــــــــــــدا ، بانوی پاییزی

مادرانه های من...

1393/3/11 12:26
361 بازدید
اشتراک گذاری

... یلدای عزیزم

هر زنی از روزی که از طرف خدا مسولیت سنگین مادر شدن به عهده اش گذاشته میشه و مامور نگهداری و پرورش موجودی بیگناه و بی دفاع  میشه تا از اون فزشته کوچولو ،مردی یا خانمی برای فردا بسازه دغدغه ها ، ارزوها،و روشهایی داره مطالب زیز بخشی از همین چیز هاست.

بانوی من...

زندگی کردن و از زندگی لذت بردن برای خودش قواعد و قانونی داره.

نه اونقدر بی قانونی خوبه که زندگی بی نظم بشه و نه اونقدر  قانونمندبودن  زیاد که زندگی را برات سخت کنه.

همیشه حد وسط را داشته باش ،حالت اعتدال بهترین حالته ! نه افراط! نه تفریط!نه

عزیزم از سختی های زندگی واسه خودت کوه نساز که جلوی پیشرفتت گرفته بشه بلکه واسه خودت پله بساز که ازشون بالا بری و به هدفت نزدیکتر بشی. 

دیدن تو ،تو اوج قله های موفقیت ارزوی من و بابا احسانه!تشویق

مامانی من؛ تو دختر با هوشی هستی ، از هوشت در راه درست استفاده کن. راهی که در اخر اون راه یه لبخند شیرین ، یه حس خوب، یه اشک شوق برات به همراه داشته باشه .

همیشه به دیگران در حد توانت کمک کن، با این کار هم خودت حس خوبی پیدا میکنی  و هم با خشنود کردن دیگران  خدا را خشنود میکنی و چه چیزی بهتر از لبخند خداآرام

دختر نازنینم... عشق تجربه شیرینیه! (من و بابایی هم عاشق شدیمخجالتآرام) و امیدوارم تو هم عاشق بشی ولی بیشتر از اون امیدوارم خدا کسی را تو مسیر زندگیت قرار بده که لیاقت عشق تو را داشته باشه.

عشق پاکه مادر! اونا با هوس الوده نکن!

گل من اسم هر احساس زود گذری عشق نیست! 

احساساتت را خرج کسی کن که لیاقت احساس لطیف ،ظریف و روح بزرگ تو را داشته باشه. 

از این حست پدر و مادرت را با خبر کن(البته مادر از چشمات میفهمهمحبتمطمئن باش)من و بابایی به تو قول میدیم تو این مسیر و تو شناخت بهترین کس مثل یه کوه پشتت باشیم!

دخترم عشق لازمه زندگیه ولی برای بدست اوردن اون هر رفتار احمقانه ای درست نیست !رفتارهای احمقانه ادمهای احمق را به سمت تو میکشونه که در حد تو نیستند!

عزیزم واقع بین باش ! هیچ انسانی کامل نیست! نه انقدر ار خودت تعریف کن که اطرافیانت ازت دور بشن و نه انقدر خودت را کم ببین که اعتماد به نفست از بین بره.

گلگم انسان باید خوبی و قشنگ بودنش از رفتارش پیدا باشه نه از تعریف و تمجیدهای خودش!!!!!!!مشک ان است که خود ببوید.

 دخترم دیگران را مسخره نکننهدست نینداز ، با این کار اونا کوچیک نمیشن  تو تنها میشی!

دخترکم حسود بودن و حسادت صفت شیطانه! از این کار حذر کن! چون فقط تو را از درون میسوزونه و از بهشت زندگی دور میکنه.همیشه بدون چیزهایی که خدا به تو داده بهترینه و همه انسانها مثل هم نیستند خدا را شاکر باش و واسه بهتر شدنت تلاش کن .

دخترکم... دروغ نگو!نهخدا ادمهای دروغ گو را دوست نداره ، درغگو دشمن خداست.و از همه مهمتر به پدر و مادرت هم دروغ نگو حتی اگر به خاطر راست گفتن تنبیه بشی  درد این تنبیه شیرین تر از عواقب دروغگوئیه!

دختر فهمیده من ! اسرار زندگیت را حتی به صمیمی ترین دوستانت نگو چرا که به فرموده مولا علی چه بسا دوستانت فردا دشمنت شوند و اسرار زندگیت را پخش کنند  تنها دوستان واقعی تو بعد از خدا پدر و مادرت هستند،؛اونها را محرم  اسرارت بدون.

دخترم با کسی دشمنی نکن ولی اگر کسی به تو حسادت کرد یا دشمن تو شد در صدد انتقام نباش روزگار خودش بهترین انتقام گیرنده است تو همیشه حد تعادل و احترام را نگه دار با بی احترامی فقط خودت را کوچیک میکنی.

دخترکم همیشه ودر همه جا وجود خدا را تو زندگیت احساس کن ، درک کن ، و اونا هیچ وقت فراموش نکن، خدا همه جا هست... هر جا که لبخندی به لبت نشست،هر جا دلت لرزید، هر جا اشکی ریختی،هر جا غمی داشتی،هر جا دست نیازمندی را گرفتی ،مشکلی را حل کردی، گذشت کردی، بخشیدی،فراموش کردی ...همه این جاها خدا تو وجود تو بوده و هست چون تو روح خدایی! مواظب روح پاکت باش!

 ...عزیز جانم: خوشبختی تو ارزوی ماست ، ولی برای تو هیچ چیز اجبار نیست!!!

من و بابایی فقط سعی میکنیم به اندازه تجربمون و اطلاعاتمون راه درست را به تو نشون بدیم البته بدون اجبار و دخالت . امیدوارم تو همیشه بهترین انتخاب ها را در زمینه تحصیل،دوست یابی، ازدواج،کار،هنر،ورزش ، و کل زندگی داشته باشی.

ودر اخر...سکوت

یلدای من:من از زمانیکه وجودت را در وجودم احساس کردم (1391/2/2) و مادر شدم! همیشه، همه وقت ،همه جا در همه حال فقط برات دعا کردم و دعا میکنم  که خدا بهترینهای هر چیز را سر راهت قرار بده.

خوشحالم که دختر دارم دختری مثل تو...

خوشحالم که تو هم روزی مادر میشی و حال امروز و الان من را میفهمی...

خدایا شکرت که به من دختر دادی،دختر مهربونه، شیرینه،غمخواره...

یلدای من...

مادر مثل شمع میمونه میسوزه تا اطرافت را ،راهت را، روشن کنه و با این سوختن اب میشه ،خواهر مثل چراغ میمونه اطرافت را، راهت را ،روشن میکنه حتی اگه اب نشه ! من برای تو در اینده خواهری را ارزو میکنم که در نبودن های مادر غمخوارت باشه!

لبت پر خنده باشه و دلت شادو مثل همیشه مهربونآراممحبتبوس

و این شعر هم گلکم تقدیم به تو....

 

دخترم با تو سخن می گویم ‏ َََ
زندگی درنگهم گلزاریست ‏ 
و تو با قامت چون نیلوفر،شاخه ی پر گل این گلزاری ‏ 
من به چشمان تو یک خرمن گل می بینم ‏ 
گل عفت ، گل صدرنگ امید ‏ 
گل فردای بزرگ 
گل فردای سپید 
چشم تو اینه ی روشن فردای من است ‏ 
گل چو پژمرده شود جای ندارد در باغ ‏ 
کس نگیرد زگل مرده سراغ 
دخترم با تو سخن می گویم ‏ 
دیده بگشای و در اندیشه گل چینان باش 
همه گل چین گل امروزند ‏ 
همه هستی سوزند ‏ 
کس به فردای گل باغ نمی اندیشد ‏ 
انکه گرد همه گل ها به هوس می چرخد ‏ 
بلبل عاشق نیست ‏ 
بلکه گلچین سیه کرداریست ‏ 
که سراسیمه دود در پی گل های لطیف ‏ 
تا یکی لحظه به چنگ ارد و ریزد بر خا ک 
دست او دشمن باغ است و نگاهش ناپاک ‏ 
تو گل شادای ‏ 
به ره باد مرو ‏ 
غافل از باد مشو 
ای گل صد پر من ‏ 
همه گوهر شکنند ‏ 
دیو کی ارزش گوهر داند ‏ 
دخترم گوهر من ، گوهرم دختر من 
تو که تک گوهر دنیای منی ‏ 
دل به لبخند حرامی مسپار دزد را دوست مخوان ‏ 
چشم امید به ابلیس مدار ‏ 
ای گوهر تابنده بی مانند ‏ 
خویش را خار مبین ‏ 
اری ای دخترکم ‏ 
ای سراپا الماس از حرامی بهراس ‏ 
قیمت خود مشکن ‏ 
قدر خود را بشناس ‏ 
قدر خود را بشناس

تصویر

 

پسندها (2)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)